mandag 28. juni 2010

Kickmaster Ultra done :-)

Uke 25 Dag 6: : Langtur 51 km

Soundtrack: Motorhead – Ace of Spades

Nå er jeg fornøyd, dvs. flyr i skyene. Satan for en opptur Kickmaster ultra ble. Jeg slet med kneet hele fredag, lørdag og søndag morgen men når gutten kom i Romeriketightsene var det gjort. Kjente ikke en skit! Fra første løpesteg var beina fine og bar meg rundt de nesten 51 km som en drøm. Ikke noe Quisling kropp idag kun toppladet gaselle ;-) La meg ut i et litt roligere tempo enn på Skogsmaraton. Her var det ikke noe pers som gjalt her var det å løpe gjevnt og klare lengden.

Kjørte strengt regime og aldri over 155 puls. Slapp de raskeste ble liggende bak en ok gruppe og litt foran noen andre. Tok på meg musikk lukket øynene og lot de andre være. Her var det meg og km’ene som skulle i fokus. Jeg håpet også at krampene skulle la seg vente på. ihvertfall lenger enn sist. Det første rundene gikk små pent. Tok igjen endel som hadde startet timen før og allt vel. Lå og kruset. Passerte halvmaraton rett før 2 timer. Ble litt bekymret at det gikk litt for fort men fortsatte. løp meg opp i ryggen på Erik Nossum som snart skal løpe Norge på langs. Løp sammen en rundes tid og pratet om alt fra løp til fiske. Vi fant ut at vi hadde fart for en maraton på sub 4 og måltid på ca. 5 timer. Jeg sa målet mitt var 6 så blide begge to :-) Hyggelig kar. Syntes da jeg begynte å krabbe meg over puls så jeg lot han gå etter vi kom ut fra drikkestasjonen. Da var det bare meg og musikken igjen. Jeg fortsatt lett og fint og krampene var ikke å spore. Begynte å bli optimist på at dette skulle gå. 4,2 km fra maraton begynte det å bli litt napping i legger så jeg slapp ned farten og var nøye med intaket. Hadde en vond runde da og bestemte meg for å gi meg på maraton. maraton tiden ble rundt 4,30.

Ved målgang fikk jeg streng beskjed fra sjefen mr. Bertelsen at å gi seg kunne jeg bare glemme kun 2 runder igjen til mål skulle jeg ut igjen. Nest siste runde. Den var ikke så værst. Jeg kunne tildelsjogge og Da familien stod og heide følte jeg at dette skal gå veien. Siste runde var vond. Jeg gikk bestemt den første kilometeren. så jeg skulle ha litt krutt til siste 3 det funka ikke. jeg løp en også måtte jeg over i litt gange / løp intervaller igjen. kom til 3 km skiltet. dvs. 1,2 igjen. Jeg kunne ikke annet enn å smile til alle jeg møtte. dette går veien! Jeg løp ned til Union gikk over ypsilon og løp opp strandveien og gikk i mæl. ULTRA BAYBEE!!! fikk premie og var glad. 5timer og 47 min etter jeg la ut på vei. Godt under de 6 timene jeg håpet på. ikke så himla langt unna de 5.30 som jeg drømte om og holder krampene seg unna er jeg pokker ikke langt unna 5 timer.

Oppsummert begynner det å gå seg til. Blir bedre for hver gang. Pust og alt det der funker så fint at. 148 i snittpuls. 5586 kcal. brent. Et par kg. ned. Godt å starte ferie snart da :-)

Ingen kommentarer: