søndag 13. juni 2010

Maraton debut i box

Da knakk jeg maratonen også. Litt bakvendt å starte med Ultra og gå ned til maraton men skader etc. har jo gjort at ting har blitt dyttet på. Jeg hadde en skikkelig fin tur i går. Nordmarka Skogsmaraton er en flott runde. Hvis noen ønsker kan vi ta delere av den som treningstur engang. Flotte skogsveier men dæven så mye bakker også. Endte på 4.27 dette er jeg etter løpet egentlig fornøyd med. Målet var rundt 4.10 og jeg lå lenge an til 3.50 men kramper mellom 30 til 38 km satte en brå stopper for den tiden. Løp pent fra starten av men tok en del plasser fra 10 til 21 km i klatringene. Passerte halvmaraton på ca. 1.52. Følte meg sprek og trodde løypa skulle gå mer nedover fra 21 km, og økte farta.

Fant et par som løp bra som jeg hang på . Fikk beskjed ved drikkestasjonen på 28 km at vi lå bra ann til 3.50 tid og det var en boost å høre. Vi tre fortsatte bra sammen opp mot 30 km da slapp hun ene i en brattmottbakke. Jeg tenkte jævlig kjipt å slippe nå. Nå blir det noen harde km. Rakk ikke å tenke tanken så satt krampe i låret.. roet det litt ned og håpet den skulle gi seg men det gjorde det ikke og det hugg i legger også. Jeg måtte gå i nedoverbakken. Bryte var ikke noe tema men sleit med å være positiv i hodet. Startet med “intervallene” mine som fungerte fint når jeg begynnte å slite i ultraen og det var fint nå også. Jeg løp 5 min sakte også gikk jeg ett minutt. Fikk strekt pent ut når jeg gikk så etter et par Colaer ved en stasjon kjente jeg at jeg kunne gå over i full trav igjen. Fra 38 km og inn løp jeg faktisk i godt temp. Var utolig å løpe over mållinja. Fikk beskjed om at jeg hadde vunnet gavekort fra Asics. Jogget litt ned. Tøyde også var jeg var jeg faktisk helt fin. Hadde mye igjen i meg og vurderer en liten tur i kveld. Pulsmessig så var det greit. Polaren viste snitt på 153 og en maks på 165.

Alt i alt en utrolig tøff maraton som jeg skal løpe igjen neste år. Regner med at beina da er bedre vant til løp samt at jeg skal vente litt lenger med å brenne kruttet. Pokker så deilig det måtte ha vært å kunne løpe fullt nedover mot sognsvann igjen.

Ingen kommentarer: