tirsdag 5. oktober 2010

Bedritne intervaller

Måtte trene i dag til tross for noen dager med plagsom rygg og bitre lår. Kjente litt til det fortsatt i dag men tok allikevel sjansen.
Planen var 6x800 meter intervall.
Løp innover i skogen som oppvarming og etter et par kilometer dro jeg i gang første draget. Gikk egentlig ikke verst i det hele tatt og hadde brukbar fart uten at kjente noe til verken rygg eller lår.
Har egentlig kommet frem til at jeg må finne et annet sted å løpe intervaller for variasjonen blir for stor avhengig av hvilken retning jeg løper. Første drag gikk som nevnt veldig greit, mens andre drag gikk samme distanse bare i motsatt retning. Det er noen småbakker som er veldig greie å løpe ned, men andre veien er de noe jævla drit. Kom greit i gang, men i første bakken kjente jeg det med en gang i lårene. Kuttet skrittene litt og det hjalp, men ble stresset og fikk altfor høy puls. Begynte samtidig å kave som en idiot og brukte masse krefter på det kontra på å løpe. Farta kom aldri tilbake igjen og jeg begynte å bli bitter.
Neste drag var noe bedre, men motivasjonen hadde fått seg en liten en på tygga. Prøvde å glemme det og fikk gjennomført 3. og 4. drag greit.
På 5. draget derimot begynte låret virkelig å gjøre seg gjeldende og i den siste lille bakken helt på slutten av draget beit det til skikkelig. Bestemte meg der og da for å avslutte da det dette uansett var et studie i løpende bæsj. Småjogget hjem igjen og tøyde godt.

Merker nå at ryggen ikke var glad i turen, men lårene har foreløpig holdt fred. Håper en natts søvn hjelper og at jeg i morgen ikke får kjempeslit med ryggen.
Har videre bestemt meg for at jeg fom nå skal løpe intervaller på andre steder. Er lei av strekningen "min" og må prøve et annet sted etter hvert.

Ingen kommentarer: