fredag 21. mai 2010

Hoggorm, langtur og fin fart

Uke 20 Dag 1: Økt 2: 75 min langtur i skogen

Soundtrack: The Cure – Inbetween days

Noen dager med hvile hadde gjort godt og jeg følte meg fin når jeg startet ut fra Årkvisla med den nye Ipod +Nike saken. Planen var noe rundt timen og få tøyd legger. Merket litt til leggene i bakkene opp fra Årkvisla, bestemte meg for å løpe rundt Landfalltjern men det var så deilig på skogen at jeg forlenget den først om DBK hytta også til Tverken. Løpe ned igjen fra Tverken og på baksiden ned ved Myrdammen og Landfallhytta videre ned til Stibolt krysset og bort til Stronghytta tok så på tvers gjennom skogen og endte opp i krysset ned til Årkvisla og fulgte den ned. Da var det gått neste 75 min. Litt spent på hva farten var målt til da dette er en løype med mye opp opp opp og at jeg tok det veldig pent. 5,45 min pr. km. Dæven det var ikke værst. Tar det med en liten klype salt men alikavel. Er omtrendt der jeg vil ligge på langturene.

På veien ned møtte jeg også en liten hoggorm som var på vei over stien. Det er vår i verden :-) vaket på landfalltjern gjorde det også. Så ut til å vake bra faktisk. Så helt dødt ut på myrdammen. (fiskere i begge vannene). Nå blir det to rolige av samme kaliber lørdag og søndag. Fungerer leggene så blir den nok litt lenger til søndag.

Ingen kommentarer: