fredag 28. mai 2010

Langtur med litt for mye trøkk i motbakkene

Uke 21 Dag 3: 100 min langtur i skogen + litt asfalt

Soundtrack: Guns N Roses – Paradise City

Nye sko som skulle løpes inn så var ingen kjære mor da. Satte igang i greit tempo hjemme ifra og løp opp til intakeren. Mye folk på stiene så naturlig nok så kjørte jeg litt for hardt opp til spiralen. Ikke så gjevnt og fint som på mandag men et skikkelig drag. Melkesyre såklart og 160+ puls. Roet meg litt ned i skogsveiene fra Spiralen men i de bratteste bakkene opp mot Landfalltjern møtte jeg en gjeng med terengsykelister. De skulle jeg ta og idioten meg dro et drag som ikke lignet noe fra stiboltkrysset og opp alle bakkene til Landfalltjern. Snudde der og prøvde å løse opp nedover. Knuste sykkelistene som jeg møtte halveis ned i bakken men gruet meg til 1 time hjem igjen for her snakket vi syre og masse av den. Heldigvis hadde jeg 10 min med bare nedover til Årkvisla så planen var å løpe lett og ledig å få ut litt slagg. Det funket greit nok og jeg fortsatt fra Årkvisla og ned, løp rundt Kjellstad, opp igjen til St. Hallvardhallen og strake veien hjem. En god tur på i underkant av 100 min.

Det gikk som nevnt litt for fort i bakkene noe som gjorde at jeg ikke fikk den farten jeg ønsket den siste timen der det flater ut og jeg har mulighet til å gi gass. Dog viste det seg at det var 5,24min pr. km. noe som jeg syntes var helt ok. Nesten 18 km og dermed akkurat hva jeg var ute etter. Jeg var riktig nok stiv og støl etter turen så endel tøy og bøy måtte til. Kjente det også litt i det ene kneet men kun ca 30 sek og det forsvant når jeg roet litt. Økte etterpå og merket ikke mer. God trøst var at Lance Armstrong kommenterte treningen min og gratulerte med vel gjenomført :-D

Blir en intervalløkt idag før jeg får noen fridager grunnet utenlandsreise og operasjon. Håper operasjonen kun betyr noen sting og ut å løpe igjen. Er små saker så burde ikke by på store pausen.

Ingen kommentarer: