søndag 30. mai 2010

Søndagstur

Skulle til svigers på bursdag i dag og bestemte meg for å løpe ned. Tenkte det kunne bli en bra tur. Sola skinte og det var slett ikke verst temperatur heller, så valgte shorts.
Startet rolig hjemmefra og løp ned forbi Hallermoen og videre nedover Konnerudbakkene. Holdt etter hvert ganske bra tempo og holdt sånn sett også pulsen greit oppe i nedoverbakkene.
Krysset over Konnerudgata rett over gamle Kid og inn på grusveien som går paralellt med motorveien opp til Mjøndalen. Her blir terrenget mer kupert som passet meg bra. Er noen harde kneiker som gjorde at pulsen kom godt opp samt lengre flatere partier som jeg følte jeg fikk bra flyt på.
Tok ned "avkjøringen" til Langum og klokket inn hos svigers på 41 minutter. Faktisk 10 minutter kortere enn jeg hadde trodd jeg kom til å bruke på tross av at jeg aldri har løpt der før. Har syklet, men det blir jo noe helt annet.
Jeg møtte en håndfull folk som gikk men ellers er det merkelig hvor lite folk som bruker denne veien da den er virkelig flott, og en har følelsen av å være midt i skogen på tross av at man bare er noen hundre meter fra boligområder. Stille og rolig er det også. Kommer helt sikkert til å løpe der igjen. Kanskje turen i retur opp Konnerudbakkene igjen? :-)

-S-

Ingen kommentarer: