tirsdag 14. september 2010

Frustrasjonstrening

Kjip dag på alle måter dagen i dag gitt. Få, om noen ting har gått som de skal og det var en bitter mann som kom hjem fra jobb i dag.
Etter å ha fått roet ting ned og inntatt en brukbar kyllingsalat til middag skulle alle frustrasjoner ut gjennom en glimrende treningsøkt. Har vel neppe vært mer klar for å ta ut alt og spy blod så motivasjonen var det ikke noe i veien med. Planen var et kapittel i mitt "nye" program for 10 km løp i kondisboka. Økta var oppvarming i 4 km med 4 innlagte stigningsløp, så 5 km rask "langkjøring" før jeg avsluttet med 8 x 150 meter bakke intervall.
Oppvarmingen gikk fint om jeg følte at beina funket greit, de to første stigningsløpene gikk også bra og jeg følte meg lett og ledig. Neste stigningsløp gikk også fint, men på det siste begynte jeg å stresse, fikk høye skuldre og fikk ikke riktig fart.
Skulle videre over i langkjøringsdelen og endte opp med å starte for hardt. Kombinert med dårlig løypevalg som gikk mer eller mindre rett inn i en 300 meter lang, bratt bakke endte jeg med altfor høy puls og kom andpusten og med syre i beina opp på toppen. Så i stedet for å suse elegant videre over toppen inn i 5.15 tempo kjempet jeg mot kroppen og vedvarende høy puls i snaue 4 km. Bitterheten steg til overflaten og jeg tenkte at jeg skulle ta bakkeintervallene og drepe meg selv med de.
Det begynte veldig bra og jeg fikk bra flyt og bra fart det første draget. Andre draget merket jeg at alt jeg hadde rotet til tidligere i økta dro ned kvaliteten. De neste dragene var følelsen mye av det samme. Jeg var sliten i begynnelsen av draget og fikk ikke pulsen over 190 som vanligvis gjør på denne type øvelser.
Gjennomførte og akkurat når jeg skulle jogge ned de 2 kilometerne hjem begynte det å dritregne og jeg måtte bare le av ironien.
Universet hadde bestemt at i dag skulle det være bæsj overalt metaforisk i mitt liv.
Sitter i sofaen nå og venter på at tv'en skal streike.

Skal ikke si at dagen ikke kunne blitt noe verre, men det kunne den selvfølgelig og for alt jeg vet blir morgendagen verre. Men glad denne dagen er over.

Ingen kommentarer: