søndag 12. september 2010

Progressiv tur

Ble en joggetur i dag og bestemte meg for en progressiv tur på asfalt. Var veldig usikker på formen etter noen dager med litt andre aktiviteter. Men etter et 5 - 10 minutter rolig jogg kjentes det ikke så verst ut. Økte farten litt og bestemte meg der og da for å forsøke å øke farten litt i løpet av turen. Beina fungerte greit og jeg holdt brukbart tempo uten at pulsen ble altfor høy.
Økte på ytterligere litt og tok turen nedover Bernåsbakken og rundt en sløyfe og så opp igjen ved senteret. Derfra er det oppoverbakker en god stund og farten falt naturlig nok noe mens pulsen økte tilsvarende. Men kom meg fint opp og på toppen av Bernåsbakken bikket pulsen 180. Allikevel klarte jeg å øke tempoet igjen opp til den tidligere farten og holdt denne ned til Hallermoen og opp igjen på andre siden. Fra villaen og oppover igjen er det relativt bratt og farten datt noe igjen, men allikevel er jeg totalt sett fornøyd.

Var ute i 45 minutter, og selvom snittfarten ikke var all verden var den heller ikke så verst tatt i betraktning at 20 minutter av turen er i lange oppoverbakker.
Skulle vært moro å teste formen i lettere terreng en time en dag nå, så får se om jeg ikke satser på det.

Ingen kommentarer: