tirsdag 7. september 2010

Ny runde langintervaller

I dag var det langintervaller igjen for andre uke på rad. Skrøt jo sist uke av at jeg skulle få til dette en gang hver uke fremover.
Vel, kom meg jo ut i dag også og følte meg helt konge før jeg begynte å løpe. Da kjente jeg at jeg var litt tung i kroppen, men gikk greit etter hvert som 10 minutter med oppvarming ble unnagjort.
Jeg hadde bestemt meg for 6 x 800 i dag også som skal være bra mtp eventuell 10 km løp. Klok av skade startet jeg litt roligere i dag enn sist og følte jeg fikk bra flyt første draget uten at pulsen ble altfor høy. Første drag med unnagjort på 3.30 som er bra. Pulsen lå rundt 175 som jo er konkurransepulsen min så det var bra. De neste 2 dragene klarte jeg også å kjøre på rundt 3.30 pluss minus 5 sekunder. Litt høyere puls, men holdt meg under 180.
På fjerde drag begynte jeg å kjenne det litt øverst i låret, noe som overrasker litt til tross for gjennomgående lavere puls og litt roligere tempo enn sist. Men fikk fullført de siste dragene på ca 3.45 og er fornøyd selvom pulsen gikk over 180 på de to siste. Ikke mer enn opp til 182 men allikevel er det vel litt høyt.
Nå blir det et par dagers pause i forbindelse med jobbtur, men håper på rolig, rolig langtur igjen til fredag.

Ingen kommentarer: