søndag 19. september 2010

Rask løpetur

Ble en løpetur lørdag etter litt om og men. Var usikker på formen og kjenner meg litt stiv i låra om dagen. Men ble en tur allikevel.
Jobber jo med å få litt mer fart på bena om dagen, men føler allikevel at jeg er i en liten "slump" treningsmessig. Men når jeg kom i gang føltes det greit og jeg bestemte meg for å kjøre en kort tur med litt tempo.
Løp en runde jeg har tatt noen ganger som er relativt flat og la inn en ekstra sløyfe for å få litt mer lengde på den. Synes det gikk greit å jeg hadde brukbar fart. Det er noen bakker i løypa selvom de på ingen måte er lange, men tok det veldig med ro i disse for å ikke få for høy puls.
Lå på ca 5 min pr km fart hele tiden i følge pulsklokka.
Hadde bestemt meg for å ikke se på pulsverdiene, men løpe i et tempo jeg følte meg trygg på at jeg ville kunne klare i minst 10 km.
Alt i alt gikk det greit og holdt farta med unntak av den siste kilometeren fra Bernås og hjem. Der er det jo bare motbakker og merker at tyngdekraften fungerer veldig på meg om dagen.

Gjennomsnitt for hele turen med oppvarming og motbakker hjem var 5.21 pr km som er helt ok.
Får presse meg igjennom denne perioden nå men håper at jeg etter hvert merker litt fremgang igjen. Trenger det nå. :-)

Ingen kommentarer: